Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

i consiglieri comunali UDC (Nicola Affronti, Elisa Piombini, Antonio Califano)

Voghera – 18 Giugno 2024 – Si stanno realizzando collegamenti ancora più veloci e frequenti tra Milano e Pavia, ma quelli con Voghera e l’Oltrepò rischiano di rimanere ancora a lungo al palo, con prospettive di ultimazione dei lavori non antecedenti al 2030.

Lo hanno ribadito nell’interpellanza presentata al sindaco di Voghera i consiglieri dell’UDC (Nicola Affronti, Elisa Piombini e Antonio Califano) dopo aver appurato che le Ferrovie dello Stato stimano una fine lavori del quadruplicamento della tratta Milano Rogoredo-Pavia nel 2026 e l’avvio del cosiddetto “trenopolitana” con treni ogni 15 minuti tra Pavia e Milano. Una prospettiva di “notevole importanza anche per Voghera’ nota l’opposizione, per collegare meglio l’area metropolitana milanese con l’Oltrepò.

L’interpellanza che è stato oggetto anche del servizio andato in onda ieri sera nel TG di Milano Pavia TV (lo trovate qui sotto) è stata presentata dal gruppo consiliare UDC nell’interesse delle centinaia di pendolari vogheresi e oltrepadani che ogni mattina per andare a lavorare prendono il treno per raggiungere i loro uffici (tra questi anche il consigliere UDC Antonio Califano che per il partito segue la problematica).

Di admin